2015. 05. 22.

Pillangó gyöngyből / From Farfalle or Peanut Beads

A pillangó gyöngyök kétféle méretben készülnek, és már meglehetősen nagyméretű kétlyukú változatot is láttam, bár ahonnan én szerzem a gyöngyeimet, még nem árulják. A legkisebből van néhány színben készletem, ezekkel tettem kísérletet nemrégiben.
Első nekifutásra egy egyszerű RAW technikával készült vékony kis karkötő készült. Hogy hétköznapibb legyen, bőrszállal kombináltam. A pillangógyöngyök nagyon jó térhatású RAW-t adnak, úgy, hogy csak síkban fűzzük őket. Elsőre, elégedett voltam az eredménnyel.
Peanut beads come in two sizes I even saw them in a rather large two-holed version, though where I get my beads from they don't sell those. I have some colours of the smallest version in my stash and tried them not long ago.

As a first attempt I made a tiny bracelet with simple RAW. To make it more casual I combined it with leather. Peanut beads produce a really nice volumetric effect even beaded in just a flat technique. I was satisfied with the result.


Ezen felbuzdulva, gondoltam, nekilátok valami nagyobb lélegzetű projektnek. Sokáig tartott, mire megszületett az ötlet, több fűzésmódot is kipróbáltam a pillangó gyöngynek. Valami olyat akartam, amiben ez a gyöngy a legjobb formáját adja. Mindenképpen valamelyik gyöngyhurkát szerettem volna, a karkötő és a lánc miatt. Az orosz spirál lett a nyerő, mert nem túl vaskos és kiadja a gyöngy jópofa alakját, ezenkívül még rusztikusra is sikerült, ami külön tetszik.
Először a karkötő készült el. Egy tulipános kapcsot választottam hozzá és a gyöngyhurka végét gyöngykupakkal zártam le. Hogy ne legyen unalmas, a láncot már egy kicsit feldobtam leopárd jáspis ásványgolyókkal, és kapott egy kis virágcsokor + zsuzsu medált is. Így asszimetrikus és nekem úgy tetszik, ha a medál nem is középen fityeg. A fülbevaló már magától jött, ismétli a medál virágcsokor motívumát.
After being roused by the first go I thought I'd like to try a more considerable project. It took quite a while to figure out what I really wanted. I tried the peanut beads in several beading techniques. I wanted something where this bead would show its best. By all means I wanted a beaded rope for the bracelet and the necklace. The winner was the Russian spiral, 'cause it's not too bulky and lets the peanut beads' shape show.
Moreover, I especially like that it came out being a bit rustic. First I made the bracelet, it got a toggle clasp with tulips and I closed the end of the spiral with a bead cup. I thought a long necklace would have been dull from the spiral only so I added some leopard jasper beads and a flower bouquet + charm pendant to it. The earrings were self-born they repeat the bouquet motif of the pendant. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...